Alt du behøver at vide om arbejdsbetinget Stress

November 2004 offentliggørelse af Health and Safety Executive nye ledelsesstandarder for arbejdsbetinget stress har fokuseret sind i mange organisationer på dette stadig mere alvorlige arbejdspladsen hazard. Men hvad er forskellen mellem pres og stress? Hvad er tegn og symptomer? Hvad er den nuværende retsstilling? Og hvilken rolle bør ledere spiller i bestræbelserne på at bekæmpe arbejdsbetinget stress?

Pres eller stress?

Mange mennesker er forvirrede om, hvad stress er, og især forskellen mellem pres og stress:

• Pres er stimulation og udfordring, vi skal nå jobtilfredshed og selvværd.

• Stress er en reaktion på fortsatte overdreven pres eller ansvar, når vi føler utilstrækkeligt og ude af stand til at klare.

Nogensinde siden forhistorisk tid, har ‘stressrespons’ været en mekanisme, som vores kroppe har brugt til at hjælpe os med at klare fare. Så snart vi er klar over, at noget truer os, sender vores hjerne meddelelser til vores nervesystem enten at få klar til at stå og kæmpe eller løbe væk. Desværre, mens i stenalderen gange vi normalt ville have tid til at tilbagesøge liv eller død møder, udløses svaret, i den moderne verden vi er konfronteret med en kontinuerlig strøm af stressfaktorer, som vores kroppe opfatter som trusler, og reagere til i overensstemmelse hermed.

I dag, kunne disse omfatter finansielle pres, frygt for redundans, overanstrengelse, deadline pres eller en vigtig virksomhed præsentation. Den konstant, vedvarende pres som følge af disse stressfaktorer er anderledes end de mere umiddelbare farer, at vores stressrespons var designet til at klare. Og det er på det punkt, hvor vores kroppe ikke kan inddrive fra disse foreteelser, som vi kan begynde at opleve stress.

Problemets omfang

Ifølge de seneste tal fra HSE:

• omkring en halv million mennesker i Det Forenede Kongerige oplever arbejdsrelateret stress på en plan, de mener gør dem syge

• op til 5 millioner mennesker i Det Forenede Kongerige føler ‘meget’ eller ‘meget’ stresset af deres arbejde

• arbejdsbetinget stress omkostninger samfund omkring 3,7 mia £ hvert år (1995/6 priser)

Afslørende tegn og symptomer

Afhængigt af enkelt, kan stress manifestere sig på mange forskellige måder. Tabellen indeholder en opsummering nogle af de mest almindelige fysiske, psykologiske og adfærdsmæssige reaktioner.

Typiske Stress reaktioner

Fysisk psykologiske adfærdsmæssige

Hjertebanken, bevidsthed om hjerte bankende, bryst smerter humørsvingninger modtagelighed for ulykker

Diarré, forstoppelse, luft i maven panikanfald ændringer i spisevaner

Fordøjelsesbesvær sygelig tanker øget rygning

Tab af libido lavt selvværd rastløshed, hyperaktivitet, mund trykke

Muskelspændinger irritabilitet overdreven afhængighed af narkotika og/eller alkohol

Menstruationsproblemer følelsen af hjælpeløshed ændringer i søvnmønster

Træthed utålmodighed ud af karakter adfærd

Åndenød angst frivillig tilbagetrækning fra støttende relationer

Sveden gråd foragt for personligt fremmøde

Trykken i brystet kynisme tab af tillid

Hud og hovedbund irritation, eksem og psoriasis tilbagetrækning i dagdrømme tvær attitude

Øget følsomhed over for allergier påtrængende tanker eller billeder Clenched næver

Hyppige forkølelser, influenza eller andre infektioner mareridt tvangspræget manerer

Hurtig vægtøgning eller tab selvmordstanker følelser øget fravær fra arbejdet

Rygsmerter, nakkesmerter Paranoid tankegang aggressivitet

Migræne og spændingshovedpine skyld dårlig tidsstyring

Den aktuelle retsstilling

Samt fungere som en unødvendig dræne på økonomien, er stress på arbejdspladsen også genstand for stigende regeringen lovgivning:

• Afsnit 2 af sundhed og sikkerhed på arbejdet osv Act (1974) udstikker de overordnede principper for en arbejdsgiver ‘omsorgspligt’ sikre, så vidt muligt, sundhed (herunder mental sundhed), sikkerhed og velfærd for alle medarbejdere samtidig med at arbejde, og til at oprette sikker en nd sund fungerende systemer. Denne generelle omsorgspligt omfatter forebyggende foranstaltninger til forebyggelse og bekæmpelse af arbejdsbetinget stress.

• Mange arbejdsgivere ikke klar over, at siden offentliggørelsen af den forvaltning af & sundhedsbeskyttelse på arbejde forordninger (1999), alle organisationer med fem eller flere medarbejdere har også haft en lovbestemt pligt til at foretage regelmæssige risikovurderinger af risici på arbejdspladsen, herunder psykosociale risici såsom stress. Disse vurderinger bør derefter bruges til at identificere og enten undgå eller reducere sådanne risici.

• På 3 November 2004, HSE udgivet sin nye standarder for arbejdsbetinget stress – designet til at hjælpe med at sikre, at organisationer løse centrale aspekter af arbejdspladsen stress (eller “risikofaktorer”) herunder krav, kontrol, støtte, relationer, rolle og ændre.

• Mens standarderne, selv ikke pålægger en juridisk forpligtelse på organisationer, overtrædelse af de gældende regler kan føre til strafferetlig forfølgning eller krav om erstatning ved de civile domstole.

Så hvad kan ledere gøre?

Management standarder er om at fremhæve potentielle områder af stress, og at tilskynde arbejdsgiverne til at træffe foranstaltninger til at reducere disse – med mål at matchende udførelsen af de øverste 20% af organisationer, der allerede gør dette. Hvis du tror, din organisation kan være problemer på grund af stress på arbejdspladsen, vil det derfor nødt til at tage en proaktiv tilgang til at løse det:

• Mange organisationer ansigt deadline pres eller pludselige ændringer i arbejde kræver, og medarbejdere behovet for den nødvendige uddannelse og erfaring til at opfylde de stigende krav på dem. Eksempler omfatter uddannelse i modstandsdygtighed, tidsstyring, kommunikationsevner, og – for ledere i særdeleshed – stress bevidsthed gør det muligt for dem at anerkende de tidlige advarselstegn af stress i sig selv og andre.

• Hvor medarbejdere har været tvunget til at tage tid væk fra arbejdet som følge af stress, deres rehabilitering tilbage til arbejdet skal forvaltes omhyggeligt.

• For de medarbejdere, der kræver støtte, medarbejder bistandsprogrammer og rådgivning specialtjenester er en vital komponent i medarbejder trivsel.

• Træning i kommunikation (og især aktiv lytning) færdigheder er afgørende for at sikre, at ledere er bevidste om deres gruppemedlemmer problemer og i stand til at tilbyde tidlige indgreb for at løse disse.

I sidste ende at reducere stress på arbejdspladsen er i vid udstrækning et spørgsmål om sund fornuft og god praksis, og blot kræver, at arbejdsgivere og medarbejdere til at arbejde sammen til fælles bedste. Begge dele et fælles ansvar for at reducere stress – som når dette lykkes, kan hjælpe medarbejderne med at nyde deres arbejde mere, og virksomheder kan trives som et resultat.

Om forfatteren

Carole Spiers kombinerer tre roller i tv-journalist og corporate manager udfordrende inden for stress management og medarbejdernes trivsel.

Med 20 år som en top industri guru på stresshåndtering og trivsel, Caroles energi og dynamik strækker sig til at yde professionel kommentar til medier, herunder tv (BBC, ITV, himmel, ABC, CNN), udskrive (Sunday Times, Daily Telegraph, handel og professional tidsskrifter) og utallige radiointerviews.

En succesfuld iværksætter, selv, Carole er grundlægger og MD af Carole Spiers gruppe – en dynamisk, niche rådgivning og Storbritanniens No. 1 leverandør af stresshåndtering og medarbejder trivsel fra shop floor til bestyrelseslokalet

En tidligere formand for International Stress Management AssociationUK, Carole var medvirkende til oprettelse af National Stress Awareness Day™. Carole fungerer som en ekspert vidne om Stress risikovurdering ved domstolene, og er forfatter til Tolley’s ‘håndtering af Stress på arbejdspladsen’.

Gratis særberetning

Kontakt os for at modtage vores gratis særberetning ‘The ti mest hyppigt stillede spørgsmål om Stress’ behage email sb@carolespiersgroup.com

For mere information om CSGS tjenester, herunder interne og offentlige uddannelse, stress politik, stress revision, risikovurdering, fremmøde management, rehabilitering støtte, post traumer støtte, mediation, uvildige undersøgelser, ekspert vidne, landsdækkende medarbejder rådgivning team, coaching og mentoring tjenester, bedes du kontakte os:

Carole Spiers gruppe

Internationale stresshåndtering & medarbejder trivsel rådgivning

Gordon House, 83-85 Gordon Ave, Stanmore, Middlesex. HA7 3QR. UK

Tel: +44(0) 20 8954 1593 Fax: +44(0) 20 8907 9290

E-mail: info@carolespiersgroup.com www.carolespiersgroup.com

Hvis du gerne vil bestille Carole som en hovedtaler eller konference stol på din næste konference – tjek www.carolespiersgroup.com/mediaenquirysheet.php

Previous

Hello world!

Next

Hjernen snappere og andre Wall Street vrøvl

3 Comments

  1. Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

  2. I was very pleased to find this web-site.I wanted to thanks for your time for this wonderful read!! I definitely enjoying every little bit of it and I have you bookmarked to check out new stuff you blog post.

  3. Farmaco Viagra Generico pealpelo canadian pharmacy cialis 20mg eldekNulse Canadian Family Pharmacy Online Canada

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén